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A presente dissertação é um relatório que descreve procedimentos internos e estratégias adotadas pela entidade de acolhimento, cuja divulgação pública pode não ser conveniente. Por esse motivo, solicita-se que o acesso ao documento seja restrito, de forma a dalvaguardar eventuais informações sensíveis ou de carácter confidencial. | 2.6 MB | Adobe PDF |
Authors
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Abstract(s)
O presente relatório de estágio, desenvolvido no âmbito do Mestrado em Marketing Digital do Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP), descreve as atividades realizadas na Liga Portugal, no Departamento de Promoção, ao longo de seis meses.
O documento encontra-se estruturado em quatro partes principais: revisão de literatura, contextualização institucional da Liga Portugal, descrição das atividades desenvolvidas ao longo do estágio e análise crítica do estágio. Entre as tarefas realizadas destacam-se: a análise do website e redes sociais da Liga Portugal, a análise de plataformas de marketing de influência, a pesquisa de criadores de conteúdo internacionais, um benchmarking e a criação de um plano de Meta Ads para o Liga Portugal Bistrô, e a monitorização de conteúdos relacionados com o evento Liga Portugal Creators Cup.
Este estágio permitiu aplicar na prática os conhecimentos adquiridos ao longo do mestrado, consolidando competências técnicas e estratégicas na área do Marketing Digital.
This internship report, developed as part of the Master's in Digital Marketing at the Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP), describes the activities carried out at Liga Portugal, in the Promotion Department, over a period of six months. The document is structured into four main parts: literature review, institutional context of Liga Portugal, description of the activities developed during the internship, and a critical analysis of the internship. Among the tasks carried out are: the analysis of the Liga Portugal website and social media platforms, the analysis of influencer marketing platforms, research on international content creators, benchmarking and the development of a Meta Ads plan for the Liga Portugal Bistrô, and the monitoring of content related to the Liga Portugal Creators Cup event. This internship provided the opportunity to apply in practice the knowledge acquired throughout the master's degree, consolidating both technical and strategic skills in the field of Digital Marketing.
This internship report, developed as part of the Master's in Digital Marketing at the Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP), describes the activities carried out at Liga Portugal, in the Promotion Department, over a period of six months. The document is structured into four main parts: literature review, institutional context of Liga Portugal, description of the activities developed during the internship, and a critical analysis of the internship. Among the tasks carried out are: the analysis of the Liga Portugal website and social media platforms, the analysis of influencer marketing platforms, research on international content creators, benchmarking and the development of a Meta Ads plan for the Liga Portugal Bistrô, and the monitoring of content related to the Liga Portugal Creators Cup event. This internship provided the opportunity to apply in practice the knowledge acquired throughout the master's degree, consolidating both technical and strategic skills in the field of Digital Marketing.
Description
Keywords
Marketing digital Marketing de influência Promoção de marca Monitorização de campanhas Digital marketing Influencer marketing Brand promotion Campaign monitoring