Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.47 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Neste artigo, pretende-se analisar a performance como um gênero artístico que exige uma reflexão em torno do ritual e das transposições dos atos cotidianos para o campo da arte, mas principalmente como uma manifestação que implica a inevitável consideração de que é um recurso cênico não mais calcado na palavra, funcionando como fator determinante para o teatro pós-modernista, que faz constante recusa ao texto em prol do chamado teatro pós-dramático.
This article intends to analyze the performance art as an artistic genre that requires a reflection on the ritual and the transpositions of «everyday acts» to the field of art, but mainly as a manifestation that implies the inevitable assumption that a scenic resource no more hinges on the word, functioning as a determinant for Postmodernist theater, which is constant refusal of text in favor of so-called Postdramatisches Theater.
This article intends to analyze the performance art as an artistic genre that requires a reflection on the ritual and the transpositions of «everyday acts» to the field of art, but mainly as a manifestation that implies the inevitable assumption that a scenic resource no more hinges on the word, functioning as a determinant for Postmodernist theater, which is constant refusal of text in favor of so-called Postdramatisches Theater.
Description
Keywords
Teatro pós-dramático Logocentrismo Performance Postdramatisches theater Performance art Logocentrism
Citation
Publisher
Instituto Politécnico do Porto. Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto