Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A performance e o desfazimento do logocentrismo nas artes cénicas

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
A_Polissema_2012.pdf4.47 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Neste artigo, pretende-se analisar a performance como um gênero artístico que exige uma reflexão em torno do ritual e das transposições dos atos cotidianos para o campo da arte, mas principalmente como uma manifestação que implica a inevitável consideração de que é um recurso cênico não mais calcado na palavra, funcionando como fator determinante para o teatro pós-modernista, que faz constante recusa ao texto em prol do chamado teatro pós-dramático.
This article intends to analyze the performance art as an artistic genre that requires a reflection on the ritual and the transpositions of «everyday acts» to the field of art, but mainly as a manifestation that implies the inevitable assumption that a scenic resource no more hinges on the word, functioning as a determinant for Postmodernist theater, which is constant refusal of text in favor of so-called Postdramatisches Theater.

Description

Keywords

Teatro pós-dramático Logocentrismo Performance Postdramatisches theater Performance art Logocentrism

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico do Porto. Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto

CC License

Altmetrics