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- The Interactions between clients and providers of services related to marketing activitiesPublication . Rodrigues, Maria Antónia; Proença, João F.The purpose of this paper is to analyze the business interactions involved in the purchase of services related to marketing activities. We build on the literature about business services classifications and the interaction between clients and providers of business services. An empirical study is conducted by means of a survey questionnaire. Data were collected from a sample of 80 buying firms of services related to marketing activities who agreed to cooperate and represent medium and large Portuguese’s firms. The results show that the buying of services related to marketing activities involves both the client and the provider in the interaction process. This paper contributes to understanding the interaction process of buying services related to marketing activities in terms of the parties involved, product/service exchange, financial and information exchange. Providers of services related to marketing activities can expect stable and preferred relationships if they can offer a good price and quality of service, meet the agreed deadlines and respond quickly to client orders. On the client’s side, the relevance, the characteristics and the wide diversity of services related to marketing activities requires a good understanding and management of the interaction portfolio with providers.
- A influência da pandemia Covid-19 no comportamento de compra online dos jovens adultosPublication . Magalhães, Diana; Oliveira, Luciana; Rodrigues, Maria AntóniaEste estudo tem como objetivo caraterizar as mudanças de comportamento de compra online, decorrentes da pandemia COVID-19, e avaliar a intenção de manter ou alterar comportamentos adquiridos pelos jovens adultos. Utilizou-se uma metodologia de natureza quantitativa. Os dados foram recolhidos através de questionário online, de onde resultou uma amostra de 355 respostas. Os resultados revelam a intensificação das compras online, alterações no catálogo de produtos comprados e aumento dos gastos. A confiança não exerce particular influência sobre o comportamento de compra analisado, mas é determinante na decisão de manter ou alterar os comportamentos adquiridos. Numa perspetiva teórica, este estudo apresenta um modelo integrado de análise do comportamento de compra no contexto pandémico. Para a gestão, os resultados do estudo fornecem informação sobre o comportamento durante e pós-pandémico do segmento de jovens adultos. Este segmento é destacado pela sua grande adesão ao comércio eletrónico e por constituir a geração de compradores do futuro.