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The way to succeed in mexican business realations

dc.contributor.authorKubátová, Michaela
dc.date.accessioned2016-06-30T14:45:12Z
dc.date.available2016-06-30T14:45:12Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractThe article is based on the research project titled “Intercultural Dimension in Corporate Culture of Multinational Companies” and it deals mainly with cultural stereotypes that influence business relations. The article takes a famous research of Geert Hofstede and extends it on Czech-Mexican business reality. The article is therefore dedicated to Czech businessmen who are interested in having good relations with Mexico and avoiding mistakes that could prevent them from doing so. The first part of the article covers Hofstede´s dimensions and compares them with other studies. The comments include topics such as social hierarchy in Mexico, Mexican collectivism and life values, approach to pragmatism of both Czech and Mexican nations and also how these nations tend to indulgency. The second part of the article is aimed at the image of Czech Republic in the foreign markets and includes the feedback on Czech work behaviour from Latinoamericans who have previously worked with Czechs.pt_PT
dc.description.abstractEste artigo baseia-se no projeto de investigação intitulado “Intercultural Dimension in Corporate Culture of Multinational Companies” e trata principalmente dos estereótipos culturais que influenciam as relações empresariais. O artigo parte de uma investigação de Geert Hofstede e estende-a para a realidade empresarial checa-mexicana. O artigo é, portanto, dedicado a empresários checos que estejam interessados em ter boas relações com o México e em evitar erros que poderiam impedi-los de tal. A primeira parte aborda as dimensões de Hofstede e compara-as com outros estudos. As observações incluem temas como a hierarquia social no México, o coletivismo mexicano e os valores de vida. É feita uma abordagem ao pragmatismo de ambas as nações e como estas tendem para a indulgência. A segunda parte visa dar a imagem da República Checa nos mercados estrangeiros e inclui o feedback sobre o comportamento de trabalho dos checos a partir de latino-americanos que já trabalharam com pessoas desta nacionalidade.pt_PT
dc.identifier.doi10.34630/erei.vi3.3921pt_PT
dc.identifier.issn2182-6439
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/8376
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherInstituto Politécnico do Porto. Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Portopt_PT
dc.subjectBusiness relationspt_PT
dc.subjectMexicopt_PT
dc.subjectCultural dimensionspt_PT
dc.subjectRelações empresariaispt_PT
dc.subjectDimensões culturaispt_PT
dc.titleThe way to succeed in mexican business realationspt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlacePortopt_PT
oaire.citation.titleE-Revista de Estudos Interculturais do CEIpt_PT
oaire.citation.volume3pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

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