Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Novo Canal de Comunicação On-site Messaging

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_JoseMarinho_2021_MEI.pdf7.97 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente documento visa descrever o processo de investigação e desenvolvimento do projeto realizado na empresa E-goi, no âmbito da unidade curricular Tese / Dissertação / Estágio, do Mestrado em Engenharia Informática, na área de especialização de Engenharia de Software, no Instituto Superior de Engenharia do Porto. Este projeto, proposto pela empresa E-goi, tem como objetivo principal criar um novo canal de comunicação on-site messaging. O E-goi é um produto de marketing digital multicanal, que permite ao cliente adicionar listas de contactos e enviar campanhas todos os dias, repartidas pelos vários canais de comunicação, dos quais se destacam E-mail, SMS, SmartSMS, Push, WebPush, Post social entre outros. Nos dias de hoje, os proprietários de páginas web, procuram cada vez mais, formas de interagir com os visitantes dos seus websites. O On-site Message é um canal de comunicação que interage com os visitantes de websites, através de mensagens pop-up, com objetivo de estimular a navegação no mesmo, aumentando a chance de converter este visitante em cliente. Atualmente no E-goi não existe nenhum canal de comunicação capaz de criar on-site messages. Assim, com este projeto, pretende-se desenvolver um novo canal de comunicação, integrado com o produto existente, que ofereça a possibilidade de criar, configurar e gerir mensagens a disponibilizar no site do cliente.
This document aims to describe the research and development process of the project carried out at E-goi, as part of the course unit Thesis/Dissertation/Internship, of the MSc in Computer Engineering, in the specialisation area of Software Engineering, at the Instituto Superior de Engenharia do Porto. This project, proposed by E-goi, aims to create a new on-site messaging communication channel. E-goi is a multi-channel digital marketing product which allows the client to add contact lists and send campaigns every day, spread across several communication channels, including Email, SMS, SmartSMS, Push, WebPush and Social Post, among others. Nowadays, the owners of web pages are increasingly looking for ways to interact with visitors to their websites. On-site messaging is a communication channel which interacts with website visitors through pop-up messages, with the aim of stimulating their browsing, increasing the chance of converting this visitor into a customer. Currently, E-goi has no communication channel capable of creating on-site messages. Thus, with this project, we intend to develop a new communication channel, integrated with the existing product, that offers the possibility to create, configure and manage messages to be made available on the client’s site.

Description

Keywords

Marketing Digital Automation On-site messages

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License