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Como o sistema de transporte está passando por mudanças no seu paradigma, pela crescente substituição de veículos de combustão interna por veículos elétricos, decorrente do aumento da preocupação com o meio ambiente e sustentabilidade, os sistemas elétricos estão tornando-se cada vez mais complexos, devido a elevação na carga demandada da rede e a inexistência de um padrão único do comportamento dos utilizadores de veículos elétricos. De modo a preparar a rede para tais mudanças, é necessário efetuar estudos do comportamento dos utilizadores de carros movidos a eletricidade para desenvolver estratégias no processo de carregamento dos mesmos. Sabendo que os veículos elétricos geralmente permanecem longos períodos de tempo nas estações de carregamento (tempos normalmente superiores ao tempo necessário para recarregar completamente a bateria), este trabalho de investigação propõe uma estratégia de carregamento de veículos elétricos, visando explorar estes elevados períodos de carregamento de uma maneira inteligente. A metodologia é então aplicada em uma rede inteligente, para posterior análise dos resultados.
Due to the rising concern for the environment and sustainability, the transportation system is experiencing important changes to its paradigm, with the increasing substitution of internal combustion vehicles with electric ones. Consequently, the electric systems are becoming more and more complex, as a result of the elevation in the loads being demanded from the grid and the non-existence of a defined pattern in electric vehicle user behaviour. In order to prepare the grid for these changes, it is necessary to study the behaviour of the EV users to develop strategies for the charging process of the vehicles. Knowing that the electric vehicles experience long-parked times at the charging stations (more than necessary to fully charge recharge the battery), this research proposes an EV charging strategy, that explores these long-parked times in an intelligent way. This methodology is then applied in a smart city, for later analyses of the results.
Due to the rising concern for the environment and sustainability, the transportation system is experiencing important changes to its paradigm, with the increasing substitution of internal combustion vehicles with electric ones. Consequently, the electric systems are becoming more and more complex, as a result of the elevation in the loads being demanded from the grid and the non-existence of a defined pattern in electric vehicle user behaviour. In order to prepare the grid for these changes, it is necessary to study the behaviour of the EV users to develop strategies for the charging process of the vehicles. Knowing that the electric vehicles experience long-parked times at the charging stations (more than necessary to fully charge recharge the battery), this research proposes an EV charging strategy, that explores these long-parked times in an intelligent way. This methodology is then applied in a smart city, for later analyses of the results.
Description
Keywords
Veículos Elétricos Carregamento Inteligente Sistema de Distribuição Electric Vehicles Smart Charging Distribution System