Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.03 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente Relatório da Prática de Ensino Supervisionada apresenta todas as atividades desenvolvidas no Conservatório de Música do Porto durante o ano letivo 2019/2020, no âmbito do Mestrado em Ensino da Música da Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto.
Inicialmente é apresentada uma caracterização da instituição onde foi realizado o estágio, fazendo uma contextualização histórica e organizacional, segundo os seus documentos estruturantes.
No segundo capítulo é apresentado todo o processo da prática educativa, contemplando a sua organização, observações e planificações das aulas no decorrer do ano letivo.
Por fim, no terceiro capítulo, é apresentado o Projeto de Intervenção, o qual teve como objetivo estudar a aplicação do canto como estratégia de aprendizagem. É apresentado todo o processo realizado com 16 alunos, análise e discussão dos resultados obtidos e as reflexões finais.
This Supervised Teaching Practice Report presents all the activities developed at the Conservatório de Música do Porto during the academic year 2019/2020, within the scope of the Master in Music Teaching at the Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo at Porto. Initially, a characterization of the institution where the internship took place is presented, providing its historical and organizational contextualization, according to its structuring documents. In the second chapter, the entire educational practice process is presented, contemplating its organization, observations and lesson plans during the academic year. Finally, in the third chapter, the Intervention Project is presented, which aimed to study the application of singing as a learning strategy. The entire process carried out with 16 students is presented with analysis and discussion of the results obtained and the final reflections.
This Supervised Teaching Practice Report presents all the activities developed at the Conservatório de Música do Porto during the academic year 2019/2020, within the scope of the Master in Music Teaching at the Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo at Porto. Initially, a characterization of the institution where the internship took place is presented, providing its historical and organizational contextualization, according to its structuring documents. In the second chapter, the entire educational practice process is presented, contemplating its organization, observations and lesson plans during the academic year. Finally, in the third chapter, the Intervention Project is presented, which aimed to study the application of singing as a learning strategy. The entire process carried out with 16 students is presented with analysis and discussion of the results obtained and the final reflections.
Description
Keywords
Ensino da música Prática educativa Viola d’arco Canto Audição interior Music teaching Educational practice Viola Singing Inner hearing