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Information professional during a process of sales of information services through Whatsapp business

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This paper describes how the Information Professional manages information during a sales process of information services through WhatsApp Business. Such an approach is justified due to the great importance that information currently assumes, as well as the increasingly common practice of information exchange through online, peer or group dialogues. Realizing this reality, dozens of companies have specialized in creating and marketing - often imperceptible to the user – of channels and tools that enable this information exchange. These channels and tools represent new challenges and opportunities for the Information Professional and for the whole society. Among the challenges, it's possible to mention issues related to the collection, processing, storage, management, analysis, maintenance, sharing and privacy of information. With respect to opportunities, we note the use of information as a bargaining chip or even as a product. Among these tools that enable the exchange of information between peers or groups is the WhatsApp application and its Business version. The aim of this paper is to address various aspects of this use, taking advantage of a real case of selling information about Portugal to individuals interested in the country. In this paper it was possible to verify that WhatsApp Business has numerous tools that make it possible to sell informational services online, however the Information Professional should be competent to solve a number of problems and be able to take full advantage of this tool, the WhatsApp Business.
Este trabalho descreve como o Profissional da Informação gerencia a informação durante um processo de vendas de serviços informacionais através do WhatsApp Business. Tal abordagem se justifica devido à grande importância que a informação assume atualmente, bem como à prática cada vez mais comum da troca de informação, através de diálogos, online, por pares ou grupos. Com a perceção dessa realidade dezenas de empresas se especializaram na criação e comercialização – muitas vezes impercetível para o usuário – de canais e ferramentas que possibilitam esta troca de informação. Estes canais e ferramentas representam novos desafios e oportunidades para o Profissional da Informação e para toda a sociedade. Entre os desafios é possível citar questões relacionadas à recolha, ao tratamento, ao armazenamento, à gestão, à análise, à manutenção, à partilha e à privacidade da informação. Já com respeito as oportunidade, observa-se a utilização da informação como moeda de troca ou mesmo como um produto. Entre estas ferramentas que possibilitam a troca de informações entre pares ou grupos, encontra-se o aplicativo WhatsApp e a sua versão Business. O objetivo deste trabalho é abordar vários aspetos desta utilização, aproveitando para isso um caso real da venda de informações sobre Portugal para indivíduos interessados no país. Neste trabalho foi possível verificar que o WhatsApp Business possui inúmeras ferramentas que possibilitam a venda de serviços informacionais online, entretanto o Profissional da Informação deverá ser competente para resolver uma série de problemas e conseguir retirar bastante proveito desta ferramenta, o WhatsApp Business.

Description

Keywords

Information management Information professional Online conversations Information sales on WhatsApp WhatsApp business

Citation

Oliveira, Dalbert Marques; Pereira, Patrícia Miranda. (2019). Information Professional during a process of sales of information services through Whatsapp Business. Em Anais do V SIMGETI. Varginha: Brasil. UNIS - Centro Universitário do Sul de Minas.

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Even3

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