Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
866.53 KB | Adobe PDF |
Abstract(s)
O presente trabalho tem como objeto de estudo a comunicação entre a escola e os
pais/encarregados de educação. Este estudo surgiu da necessidade de perceber como se
poderia melhorar a comunicação entre os intervenientes na educação da criança, pois por
vezes, os pais/encarregados de educação não conseguem deslocar-se à escola para poderem
trocar informações com o docente.
O enquadramento teórico deste trabalho elucida o conceito comunicação e como esta
decorre nas organizações e na relação escola-pais/encarregados de educação.
Posteriormente, e mediante a análise dos dados recolhidos para o estudo empírico, foi
proposto um plano de ação que sugere implementar uma página de escola com acesso a
email, para melhorar a comunicação entre escola e pais/encarregados de educação.
This work aims to study the communication between the school and parents/guardians. This study arose from the need to understand how we could improve communication between those involved in child's education, because sometimes parents/guardians are unable to travel to school in order to exchange information with the teacher. The theoretical framework of this study elucidates the concept and how this communication takes place in organizations and relationship school- parents/guardians. Subsequently, by analyzing the data collected for the empirical study, we propose an action plan to implement a page of school with access to email, to improve communication between school and parents/guardians.
This work aims to study the communication between the school and parents/guardians. This study arose from the need to understand how we could improve communication between those involved in child's education, because sometimes parents/guardians are unable to travel to school in order to exchange information with the teacher. The theoretical framework of this study elucidates the concept and how this communication takes place in organizations and relationship school- parents/guardians. Subsequently, by analyzing the data collected for the empirical study, we propose an action plan to implement a page of school with access to email, to improve communication between school and parents/guardians.
Description
Keywords
Escola Família Comunicação School Family Communication
Citation
Publisher
Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação