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The influence of digital customer network strategy on hotel business

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorDieguez, Teresa
dc.contributor.advisorMelo, António
dc.contributor.authorLy, Nguyen Thi
dc.date.accessioned2021-01-13T16:03:37Z
dc.date.available2021-01-13T16:03:37Z
dc.date.issued2020-12-04
dc.descriptionDissertação de mestrado
dc.description.abstractThe digital age evolution is transforming and influencing the hotel industry in various ways. The hotel industry is one of the sectors where present-day customer satisfaction impacts future business positively or negatively. In the digital age, customer feedback and reviews have moved to digital platforms leading to the formation of customer networks. Digital customer networks influence consumer perceptions, attitudes, and decisions to purchase. However, these digital customer networks are applicable as strategies to improve sales, reduce costs, and build loyal relationships with customers by maximizing access, engaging the customers, connecting, and collaborating with them. The present research slicked to assess the influence of digital customer network strategy on hotel business. For this purpose, it has been conducted an exploratory study, through interviews, in July 2020 and near five General Manager of five different hotels based in Portugal. The study shows that nowadays the digital is effectively transforming the way stakeholders do business, innovate, work and cooperate. It also adds that in future this influence will be higher, which demands an accurate attention from the management and an incorporation of digital on hotel strategies.pt_PT
dc.description.abstractA evolução da era digital está a transformar e a influenciar, de várias maneiras, a indústria hoteleira, que é um dos setores onde a satisfação do cliente atual impacta os negócios futuros de forma positiva ou negativa. Na era digital, o feedback e as avaliações dos clientes migraram para plataformas digitais, originando a formação de redes de clientes. E estas redes digitais de clientes influenciam as perceções, atitudes e decisões de compra do consumidor. No entanto, essas redes digitais de clientes são aplicáveis como estratégias para melhorar as vendas, reduzir custos e construir relacionamentos de fidelização com os clientes, maximizando o acesso, envolvendo os clientes, conectando-se e colaborando com eles. A presente Tese procurou avaliar a influência da estratégia de rede digital de clientes na Hotelaria. Para o efeito, foi realizado um estudo exploratório, através de entrevistas, em julho de 2020 e junto de cinco Diretores Gerais, de cinco diferentes hotéis, sediados em Portugal. O estudo mostra que hoje o digital está efetivamente a transformar o modo como os stakeholders fazem negócios, inovam, trabalham e cooperam. Acrescenta, ainda, que no futuro esta influência será maior, o que exige uma atenção apurada da gestão e uma incorporação do digital nas estratégias hoteleiras.pt_PT
dc.identifier.tid202577007pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/16698
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectCustomer networkpt_PT
dc.subjectBusiness strategypt_PT
dc.subjectDigital customer networkpt_PT
dc.subjectMarketing strategypt_PT
dc.subjectHotelpt_PT
dc.subjectHotel businesspt_PT
dc.subjectMarketing digitalpt_PT
dc.subjectRede de clientespt_PT
dc.subjectEstratégia de negóciopt_PT
dc.subjectRede digital de clientespt_PT
dc.subjectEstratégia de marketingpt_PT
dc.subjectNegócio hoteleiropt_PT
dc.titleThe influence of digital customer network strategy on hotel businesspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantor3139
thesis.degree.nameMestrado em Direção Hoteleira - Direção Comercial e Marketingpt_PT

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