Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.22/4252
Título: Using VISIR in a large undergraduate course: preliminary assessment results
Autor: Alves, Gustavo R.
Marques, Maria A.
Viegas, C.
Costa-Lobo, Cristina
Barral, R. G.
Couto, R. J.
Jacob, F. L.
Ramos, C. A.
Vilão, G. M.
Covita, D. S.
Alves, Joaquim
Guimarães, P. S.
Gustavsson, Ingvar
Palavras-chave: Remote laboratories
Weblabs
Learning assessment
Engineering education
Data: 2011
Editora: IEEE
Relatório da Série N.º: Global Engineering Education Conference;
Resumo: The use of remote labs in undergraduate courses has been reported in literature several times since the mid 90's. Nevertheless, very few articles present results about the learning gains obtained by students using them, especially with a large number of students, thus suggesting a lack of data concerning their pedagogical effectiveness. This paper addresses such a gap by presenting some preliminary results concerning the use of a remote laboratory, known as VISIR, in a large undergraduate course on Applied Physics, with over 500 students enrolled.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.22/4252
ISBN: 978-1-61284-642-2
Versão do Editor: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=5773288
Aparece nas colecções:ISEP – CIETI – Comunicações em eventos científicos
ISEP – DEE – Comunicações em eventos científicos

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
COM_GustavoAlves_2011_CIETI.pdf1,25 MBAdobe PDFVer/Abrir    Acesso Restrito. Solicitar cópia ao autor!


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.