Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.22/3301
Título: Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
Autor: Mota, Graça
Araújo, Maria José
Palavras-chave: Music education; Drama education; Ownership; Leadership
Educação musical
Liderança
Data: Set-2013
Editora: Taylor & Francis
Citação: Mota, G.; Araújo, M.J.Music and drama in primary schools in the Madeira Island-Narratives of ownership and leadership, Music Education Research, 15, 3, 275-289, 2013.
Relatório da Série N.º: Number 3
Resumo: A three-year-case study funded by the Foundation for Science and Technology (FCT) from the Portuguese Ministry of Science, Technology and Higher Education was designed to study a 30-year project of music and drama in primary schools in Madeira. This article reports on the narratives of the three main figures in the project as they elaborate on its construction according to the following themes: innovation, philosophies of music education and teacher education. Through the lens of a narrative inquiry, the discourses produced are analysed, taking into account the emerging concepts of ownership and leadership.
Descrição: Este artigo foi uma das publicações resultantes do projeto financiado pela FCT "Música e Drama no 1º ciclo do Ensino básico – o caso da Região Autónoma da Madeira" (PTDC/CED/72112/2006).
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.22/3301
ISSN: 1461-3808
Versão do Editor: http://dx.doi.org/10.1080/14613808.2013.772130
Aparece nas colecções:ESE - CE - Artigos
ESE - CIPEM - Artigos

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
MER Mota.Araújo abstract.pdf5,45 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.